Thaisex Se
  Startsida   Forum   Fotoalbum Youtube kanal Resmål Sök Logga in Registrera   **
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?
07 September 2010, 04:03:48

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Medlemmar
Antal: 8009
Senaste: jocke621
Statistik
Antal inlägg: 90389
Antal ämnen: 4095
Online idag: 30
Flest online: 112
(22 December 2007, 11:19:22)
Användare online
Besökare: 0
Gäster: 15
Totalt: 15
Siam Tourist Maps -- Thailand Maps
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: 10% av turistrelaterad affĂ€rverksamhet har tvingats stĂ€nga  (läst 392 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
ThaiSex Se
Webmaster
Administrator
Platinum V.I.P

Reputation Power: 45
ThaiSex Se might someday be someone...ThaiSex Se might someday be someone...ThaiSex Se might someday be someone...ThaiSex Se might someday be someone...

Kön: Man
Antal inlägg: 2961

Bilder

Hemsida
« skrivet: 02 Juli 2010, 09:54:51 »

Tourism-related business pleads for government help
BANGKOK: Over 10% of tourism-related businesses in Thailand have been forced to close down as they suffer from the effect of the recent political mayhem while the rest is urging the government to promptly adopt a relief plan.

Spokesperson of the Federation of Thai Tourism Association (FETTA) Charoen Wangananont said the recent political rally in Bangkok had caused more tourism-related businesses including travel agency, spa, hotel, souvenir shops, car rental agency, and restaurant to go out of business compared to normal years. Many of the operators have started using vigorous marketing strategy in order to keep their business going. Some golf clubs now go as far as offering green fee exemption to customers.

FETTA is calling a meeting with its members to reassess the impact of the problem after members start inquiring about the progress of the government’s relief measures. The entrepreneurs claim that they have not seen any solid action taken towards implementing the tax deduction measure for tourists who show bills of accommodations of up to 15,000 THB.

Meanwhile, the tourism association in Chiang Mai has filed a request to the government asking for a 20-million-THB budget to be used to organize “Lanna Festival” in downtown Bangkok hoping that the event would help promote tourism of Northern Thailand during the low season.

KĂ€lla: NNT
Loggat

inmate20
Chuc mung nam moi 2010 Tigerns Är!
Brons V.I.P

Reputation Power: 4
inmate20 has no influence.

Antal inlägg: 286

Bilder

Co ai muon di cau ca hon?

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 02 Juli 2010, 11:32:41 »

Ingen direkt nyhet att om landet har stora inrikes problem sÄ som vÄld eller ekonomiska sÄ som Island sÄ berörs bland annat turistnÀringen
Loggat

Powderfinger
Hangaround
**

Reputation Power: 1
Powderfinger has no influence.

Antal inlägg: 52

Bilder

« Svara #2 skrivet: 02 Juli 2010, 17:52:33 »

Inte bra för landet det dÀr!
Loggat

Skulle ge höger kula för ett stÀlle med HE hÀr i Jakan =)
"Look out moma there's a white boat coming up the river..."
lorimer
Surr medlem
Silver V.I.P

Reputation Power: 8
lorimer has no influence.

Antal inlägg: 697

Bilder

« Svara #3 skrivet: 03 Juli 2010, 04:51:49 »

Jag kÀnner en kille som bor i min lilla smÄstad som sÀger att turismen inte betyder sÄ mycket. Han lever i Land of Smiles = Thailand 5-6 mÄn om Äret. Han har iofs alltid sina egna Äsikter. Min Äsikt Àr att varför devalverar inte Thailand, eller Àr dom tvingade att följa dollarkursen. Ni som kan detta bÀttre Àn mig fÄr förklara Rock On
Loggat

Marching on together, LEEDS UTD
Nypan
Nypan Àr för det mesta glad, men ibland lite tjurig
Brons V.I.P

Reputation Power: 4
Nypan has no influence.

Antal inlägg: 406

Bilder

Varför inte ...

« Svara #4 skrivet: 03 Juli 2010, 11:18:11 »

Jag kÀnner en kille som bor i min lilla smÄstad som sÀger att turismen inte betyder sÄ mycket. Han lever i Land of Smiles = Thailand 5-6 mÄn om Äret. Han har iofs alltid sina egna Äsikter. Min Äsikt Àr att varför devalverar inte Thailand, eller Àr dom tvingade att följa dollarkursen. Ni som kan detta bÀttre Àn mig fÄr förklara Rock On
Thai Àr inte tvungna att följa Dollarn, men dom ser den som en vÀgledning.
Dom rika i Thai stödköper Tbth för att hÄlla kursen uppe, annars förlorar deras pengar i vÀrde. Detta har man gjort förut med gott resultat, men dÄ har det varit kortvariga kriser.
Denna gÄng Àr krisen ofantligt mycket större och kommer att pÄgÄ en mycket lÀngre tid, vilket innebÀr att stödköp inte kommer att gynna dom sÄ lÀnge till, och dÄ kommer Tbh antagligen att rasa ganska djupt ner.
SĂ„ ni som skall flytta pengar till Thai TÄNK er för först innan ni överför stora summor.
Detta som pÄgÄr nu Àr bara början pÄ en lÄng kris, vÀnta till det ger djupa effekter ut pÄ landsbygden, tjejerna tjÀnar inga pengar för det finns inga Faranger, som kommer med pengar, och dom har inga intÀkter och med detta inga pengar att skicka hem.
« Senast ändrad: 04 Juli 2010, 09:26:57 av Nypan » Loggat

Bor numera i Thailand. Just nu i Pattaya
mrthailover
Hangaround
**

mrthailover has no influence.

Antal inlägg: 62

Bilder

« Svara #5 skrivet: 04 Juli 2010, 12:24:17 »

Thailand rĂ€knar med en tillvĂ€xt pĂ„ 5.5% andra kvartalet i Ă„r.  Exporten ökar med 30-40%.  Turismen Ă„terhĂ€mtar sig till hösten tror man.  Kina har skrivit upp sin valuta vilket drar med sig andra asiatiska valutor upp.  Man rĂ€knar med att THB  stĂ„r pĂ„ 31.50 mot dollarn i slutet av Ă„ret. Grannlandet Vietnam har devalverat nyligen vilket gjort att Thailand har svĂ„rt att konkurera. Framförallt risexport som drabbas.  Nu Ă€r det ocksĂ„ ovanligt torrt och skördarna försĂ€mras.

Thailand har fĂ„tt en ny riksbanks chef som man hoppas Ă€r mindre politiskt bunden vad nu det fĂ„r för följd.  Kanske mer devalverings vĂ€nlig? Politiska lĂ€get Ă€r otroligt instabilt. Vad hĂ€nder om kungen dör?  Det Ă€r nog omöjligt att förutse vad som kommer ske i Thailand men jag tror inte de kommer devalvera om inte nĂ„gon stor katastrof intrĂ€ffar som tex inbördeskrig.

För den delen sĂ„ pĂ„stĂ„s THB vara fritt flytande men vad jag kan se sĂ„ verkar den peggad mot dollarn. Bathen följer dollarn upp och ned exakt hela tiden. SĂ„ gĂ„r dollarn ned sĂ„ gör Ă€ven bathen det.  Ju sĂ€mre vĂ€rldsekonomi ju starkare dollar speciellt nu nĂ€r euron Ă€r ifrĂ„gasatt.  Jag tycker det nĂ€rmare lutar Ă„t att vi kommer se en starkare THB.  Men svenska kronan kommer stĂ€rkas den med i takt med rĂ€nteökningar. Sverige kommer öka sin rĂ€nta snabbare Ă€n övriga europa dĂ„ vĂ„r ekonomi Ă€r klart bĂ€st i Europa.  Bara Canada som har bĂ€ttre tillvĂ€xt i hela vĂ€stvĂ€rlden.  SĂ„ till jul kanske vi fĂ„r lite mer för vĂ„ra surt förvĂ€rvade hĂ„rt beskattade pengar. 
Loggat
Kurios
Global Editor
Diamant VIP

Reputation Power: 55
Kurios is on the verge of being accepted.Kurios is on the verge of being accepted.Kurios is on the verge of being accepted.Kurios is on the verge of being accepted.Kurios is on the verge of being accepted.

Antal inlägg: 4377

Bilder

« Svara #6 skrivet: 04 Juli 2010, 12:53:32 »

Jag hoppas att du har rÀtt med dina prognoser. thumbsup

Men luttrad som man blivit med Ären sÄ tar jag inget för givet och tror pÄ det först efter att jag sett det med egna ögon. Wink
Loggat
dollar
Nybörjare

dollar has no influence.

Antal inlägg: 1

Bilder

« Svara #7 skrivet: 06 Juli 2010, 23:09:49 »

Ja me'...mycke' intressant Àmne ! Eftersom "sketkronan" varit sÄ lÄg sÄ lÀnge...vi kan bara hoppas att du har rÀtt...allt har ju' blitt minst 20% dyrare ! wank
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till:  

Tjejer söker killar
Donera till sidan

Senast Skrivet
[idag kl. 02:49:39]

[idag kl. 02:18:49]

[idag kl. 00:04:01]

[igår kl. 22:11:18]

[igår kl. 21:31:31]

[igår kl. 20:50:20]

[igår kl. 20:48:52]

[igår kl. 20:18:41]

av Hud
[igår kl. 17:53:35]

[igår kl. 12:51:10]

[igår kl. 12:31:18]

[igår kl. 12:16:30]

[igår kl. 11:48:48]

[igår kl. 11:34:04]

[igår kl. 11:15:48]

[igår kl. 05:35:11]

[igår kl. 02:58:23]

[igår kl. 02:43:05]

[05 September 2010, 10:51:10]

[05 September 2010, 10:48:56]
Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!